Ogólne warunki najmu

Ogólne warunki najmu pojazdu - RENT Center kubacki

Pobierz dokument

1. Definicje
1.1. Określenia użyte w Ogólnych warunkach najmu pojazdu (dalej zwane: OWNP)
1.1.1. k.c. – k.c. – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny
(tj. Dz.U. 2023 poz. 1610);
1.1.2. Konsument – osoba fizyczna, która zgodnie z art. 221 k.c. zawiera umowę najmu Pojazdu w celu niezwiązanym z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą lub zawodową;
1.1.3. Najemca – osoba fizyczna mająca ukończony 19 rok życia i posiadająca odpowiednią kategorię prawa jazdy przez minimum 6 miesięcy, biorąca Pojazd do używania w imieniu własnym, jako Konsument albo jako przedsiębiorca w rozumieniu art. 431 k.c.;
1.1.4. Wynajmujący – RENT Center Kubacki sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Wichrowa 22, 60-449 Poznań, zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem: 0001052708, NIP: 7812055532;
1.1.5. Kierowca – wskazany przez Najemcę, uprawniony do prowadzenia Pojazdu, posiadający min. 19 lat oraz odpowiednie uprawnienia do kierowania Pojazdem.
1.1.6. Umowa – umowa najmu Pojazdu zawarta przez Strony przedstawiająca prawa i obowiązki obu Stron wraz z załącznikami będącymi jej integralną częścią, a także wszelkie aneksy oraz porozumienia do takich umów. Kwestie w niej nierozstrzygnięte regulują OWNP i k.c.;
1.1.7. Protokół – protokół Przekazania/Odbioru Pojazdu, stanowiący Załącznik do Umowy, określający szczegółowy stan Pojazdu, w tym stan techniczny oraz wyposażenie w chwili odbioru Pojazdu przez Najemcę oraz w chwili zwrotu Pojazdu;
1.1.8. Forma dokumentowa – należy przez to rozumieć formę dokumentową w rozumieniu k.c., w szczególności: oświadczenia składane poprzez emaile oraz SMS-y. Umowa, Aneks do Umowy, Protokół, OWNP oraz inne oświadczenia do Umowy mogą być podpisywane w formie dokumentowej przy użyciu urządzeń elektronicznych;
1.1.9. Pojazd – samochód osobowy, samochód dostawczy, motocykl oraz samochód ciężarowy stanowiący przedmiot najmu, wskazany w Umowie;
1.1.10. Udział Własny w Szkodzie – ustalona w umowie kwota, stanowiące udział Najemcy w każdej szkodzie;
1.1.11. Unieruchomienie Pojazdu – stan Pojazdu, który uniemożliwia dalsze jego użytkowanie na drogach publicznych w sposób bezpieczny lub zgodny z przepisami ruchu drogowego z powodu stanu technicznego, w jakim ten pojazd się znalazł;
1.1.12. Przywłaszczenie – bezprawne zatrzymanie Pojazdu lub/i jego akcesoriów oraz dodatków, wbrew woli Wynajmującego.
1.1.13. Doba – 24 godziny

2. 2. Zakres OWNP
2.1. Wynajmujący ponosi wobec Najemcy odpowiedzialność za wady Pojazdu zgodnie z przepisami k.c. oraz za zgodność realizowanego najmu z Umową i niniejszym OWNP na zasadach określonych w ustawie o prawach konsumenta.
2.2. Niniejsze OWNP określają zasady używania Pojazdu oraz prawa i obowiązki Stron w ramach zawartej Umowy.
2.3. Wynajmujący oświadcza, że w Pojeździe mogą być zainstalowane urządzenia GPS umożliwiające jego monitoring, w tym jego położenie, prędkość oraz sposób korzystania. Dane powyższe mogą być wykorzystywane przez Wynajmującego w celu ustalenia położenia Pojazdu na wypadek jego kradzieży lub wykorzystania Pojazdu niezgodnie z warunkami Umowy (np. naruszenie ewentualnych ograniczeń użytkowania Pojazdu oraz nakazu przestrzegania przepisów ruchu drogowego), w tym również w celach dowodowych w zakresie zasadności obciążenia Najemcy należnymi Wynajmującemu opłatami.
2.4. Najemca będący osobą fizyczną zobowiązany jest wskazać, najpóźniej w momencie rezerwacji lub podpisania Umowy, że dokonuje tego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej lub zawodowej. W przypadku zawarcia Umowy przez Konsumenta, wszelkie dokumenty, w tym Umowa oraz dokumenty płatnicze, zostaną wystawione na Konsumenta. Konsument, po zakończeniu najmu, nie może żądać wystawienia dokumentów płatniczych na prowadzoną przez siebie działalność gospodarczą lub zawodową.
2.5. W zakresie Najmów z „OC sprawcy”/Assistance postanowienia dotyczące najmu pojazdu zastępczego „z OC sprawcy”/Assistance zawarte w części 3.OWNP mają pierwszeństwo w stosunku do pozostałych postanowień OWNP.

3. Postanowienia dotyczące Konsumentów
3.1. Postanowienia zawarte w części II. OWNP stosuje się wyłącznie do Najemców będących Konsumentami, oraz (z wyłączeniem pkt. 2.10) do Najemców będących osobami fizycznymi zawierającymi Umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, dla których jednak Umowa ta nie posiada charakteru zawodowego wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej. Odniesienie w treści niniejszej części OWNP do Konsumenta ma zastosowanie do obu ww. Najemców. Postanowienia części II. OWNP w stosunku do ww. Najemców mają pierwszeństwo w stosunku do pozostałych postanowień OWNP. Pozostałe postanowienia OWNP mają zastosowanie do ww. Najemców w zakresie nieuregulowanym w części II OWNP, o ile nie postanowiono inaczej.
3.2. Najemca będący Konsumentem zobowiązany jest do zapoznania się ze stanem Pojazdu zarówno w chwili jego wydania jak i zwrotu. Powinien zgłosić i uwzględnić w Protokole wszelkie uwagi dotyczące widocznego stanu Pojazdu, zarówno przy jego wydaniu jak i odbiorze
3.3. Brak zwrotu Pojazdu w terminie określonym w Umowie, lub w terminie ustalonym zgodnie z OWNP (patrz pkt. 5.2 opisujący sposób przedłużenia Umowy oraz pkt. 5.3 opisujący okoliczności jednostronnego skrócenia okresu najmu przez Wynajmującego) Najemca będący Konsumentem zobowiązany będzie do zapłaty na rzecz Wynajmującego wynagrodzenia za bezumowne korzystanie z Pojazdu w wysokości 100 % stawki czynszu najmu określonej w Umowie za każdy rozpoczęty dzień bezumownego korzystania po upływie terminu zwrotu Pojazdu.
3.4. Najemca będący Konsumentem ponosi odpowiedzialność za Pojazd i szkody związane z jego używaniem na zasadach wynikających z przepisów prawa w szczególności k.c.
3.5. Najemca będący Konsumentem zobowiązany będzie do zapłaty opłat określonych w pkt. 7.8 w sytuacji, gdy ponosi w związku z tym odpowiedzialność wynikającą z przepisów prawa w szczególności k.c. Opłaty te stanowią wyrównanie szkody poniesionej przez Wynajmującego w wyniku przestoju Pojazdu, jego utraty lub utraty wartości Pojazdu w związku z zaistnieniem konkretnego zdarzenia.
3.6. W przypadku unieruchomienia Pojazdu klasa innego pojazdu zapewnionego przez Wynajmującego Konsumentowi zgodnie z pkt. 8.1, będzie w miarę możliwości zgodna z klasą wynajętego Pojazdu. W przypadku niemożności dostarczenia pojazdu w podobnej klasie i wyposażeniu Najemca otrzyma samochód klasy niższej. W takim przypadku zostanie zwrócona przez Wynajmującego odpowiednia część zapłaconego przez Najemcę czynszu za samochód klasy wyższej.
3.7. Reklamacje mogą być złożone np. w formie pisemnej na adres siedziby Wynajmującego wskazany w OWNP, lub w formie dokumentowej za pośrednictwem poczty e-mail na adres: biuro@rentcenterkubacki.pl.
3.8. W reklamacji prosimy o podanie danych:
a) imienia i nazwiska zgłaszającego reklamację;
b) określenia przedmiotu reklamacji, reklamowanego okresu, nr rejestracyjnego Pojazdu, nr FV lub noty obciążeniowej;
c) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości;
d) żądania Najemcy
e) danych kontaktowych składającego reklamację, na które może być złożona odpowiedź na reklamację.
3.9. Wynajmujący udziela odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia otrzymania zgłoszonej reklamacji. Odpowiedź na reklamację zostanie wysłana na wskazane dane kontaktowe w reklamacji, lub jeżeli Najemca nie wskazał tych danych, na dane kontaktowe zawarte w Umowie.
3.10. W przypadku odmowy uznania reklamacji przez Wynajmującego lub braku zgody Najemcy będącego Konsumentem na propozycję załatwienia reklamacji przedstawioną przez Wynajmującego, Najemca ma prawo skierować sprawę do sądu lub skorzystać z alternatywnych metod rozstrzygania sporów i dochodzenia roszczeń. W szczególności może zwrócić się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej (adres: Al. Marcinkowskiego 3, 61-745 Poznań, strona internetowa: https://poznan.wiih.gov.pl). Konsument może również złożyć wniosek o rozpatrzenie sporu dotyczącego zawartej Umowy przed stałym sądem polubownym działającym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej (szczegóły dostępne na stronie https://poznan.wiih.gov.pl/nowy-bip/klauzula-informacyjna-2/). Zasady korzystania z tych procedur są dostępne w siedzibach lub na stronach internetowych upoważnionych podmiotów do pozasądowego rozpatrywania sporów, w szczególności rzeczników praw konsumenta oraz Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, których lista jest dostępna na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem https://uokik.gov.pl/pomoc.php.
3.11. Zgodnie z postanowieniami art. 38 ust. 1 pkt 12 oraz art. 7aa ustawy o prawach konsumenta, Najemcy będącemu Konsumentem, a także Najemcy będącemu osobą fizyczną, która zawarła Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale Umowa ta nie posiada charakteru zawodowego wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy najmu Pojazdu lub przedłużenia umowy najmu Pojazdu, jeżeli w umowie tej oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi najmu.
3.12. Spory wynikłe z treścią lub wykonaniem Umowy będą rozstrzygane przez właściwe sądy powszechne zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
3.13. W celu należytego wykonania Umowy, Wynajmujący może kontaktować się telefonicznie z wybranymi Najemcami weryfikując jakość świadczonych przez siebie usług najmu. Kontakt może zostać nawiązany przy użyciu numeru telefonicznego Najemcy podanego w treści Umowy.
3.14. Skrócenie okresu najmu wskazanego w Umowie przez Konsumenta wymaga wcześniejszej zgody Wynajmującego. Pozostawienie lub zwrot kluczyków/dokumentów Pojazdu bez zgody Wynajmującego nie skutkuje wcześniejszym rozwiązaniem Umowy. Wynajmujący może uzależnić wyrażenie zgody na skrócenie okresu najmu od rekalkulacji stawek czynszu.

4. Zasady dotyczące najmu pojazdu zastępczego „z OC sprawcy”/ Assistance
4.1. Wraz z podpisaniem Umowy, posiadacz pojazdu, który doznał szkody związanej z ruchem pojazdów i jest uprawniony do dochodzenia roszczeń odszkodowawczych od zakładu ubezpieczeń, udziela on pełnomocnictwa Wynajmującemu do rozliczenia bezgotówkowego najmu Pojazdu zastępczego bezpośrednio z zakładem ubezpieczeń. W przypadku odmowy zapłaty przez zakład ubezpieczeń, Najemca jest zobowiązany w ciągu 7 dni dokonać płatności na rzecz Wynajmującego w zakresie niepokrytym przez zakład ubezpieczeń.
4.2. Najem Pojazdu zastępczego w ramach „OC sprawcy” lub w ramach Assistance kończy się po upływie okresu, na który został autoryzowany przez ubezpieczyciela „OC sprawcy”/Assistance lub zlecającego. Wynajmujący niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 24 godzin, informuje Najemcę o przedłużeniu lub braku autoryzacji dalszego okresu najmu przez ubezpieczyciela „OC sprawcy”/Assistance lub zlecającego. W przypadku braku autoryzacji na dalszy okres, Wynajmujący wzywa Najemcę do zwrotu Pojazdu zgodnie z ostatnim autoryzowanym okresem wynajmu lub do złożenia oświadczenia o chęci zawarcia nowej Umowy na dalszy okres najmu i uregulowania opłaty za deklarowany okres wynajmu. Wniosek o nową Umowę oraz zgoda Wynajmującego mogą być przekazane w formie dokumentowej (na adres: biuro@rentcenterkubacki.pl, nr tel. 536 116 500), przy czym zgoda telefoniczna zostanie niezwłocznie potwierdzona mailowo lub sms-em z użyciem danych teleadresowych Najemcy zapisanych w Umowie. W przypadku zawarcia Umowy na dalszy okres wynajmu związany z brakiem autoryzacji ubezpieczającego lub zlecającego, Najemca zobowiązany jest do uregulowania pełnej kwoty czynszu najmu i innych opłat za ten okres. Niezłożenie przez Najemcę oświadczenia o przedłużeniu Umowy i jednoczesne dalsze korzystanie z Pojazdu stanowi bezumowne używanie Pojazdu. Należności z tytułu użytkowania Pojazdu po upływie autoryzowanego okresu najmu przez ubezpieczyciela „OC sprawcy”/Assistance lub zlecającego obciążają Najemcę zarówno w przypadku przedłużenia okresu Umowy, jak i bezumownego korzystania z Pojazdu.
4.3. Włączenie Pakietu NoWorry TU, zaznaczonego w treści Umowy, oznacza uruchomienie na zlecenie zakładu ubezpieczeń odpowiedzialnego za likwidację szkody z „OC sprawcy” lub usługę Assistance, pakietu zwalniającego Najemcę z odpowiedzialności za uszkodzenia Pojazdu, kradzież Pojazdu, uszkodzenie opon oraz szyb. Włączenie Pakietu NoWorry TU nie znosi odpowiedzialności Najemcy wynikającej z punktów 7.2, 7.4-7.5, 7.8.1-7.2.11, 7.2 – 7.3 OWNP. Warunki rozliczeń Pakietu NoWorry TU między Wynajmującym a zakładem ubezpieczeń ustalane są w osobnych umowach pomiędzy tymi podmiotami. Pakiet NoWorry TU obowiązuje tylko w przypadku, gdy zakład ubezpieczeń przyjmuje odpowiedzialność za zdarzenie. W sytuacji odmowy przez zakład ubezpieczeń przyjęcia odpowiedzialności (również w trakcie trwania Najmu), stosuje się standardowe warunki odpowiedzialności Najemcy zgodnie z OWNP i k.c. W takim przypadku Najemca może korzystać za dodatkową opłatą z pakietów opisanych w pkt. 63.
4.4. W przypadku odmowy wypłaty świadczenia z tytułu najmu Pojazdu przez ubezpieczyciela „OC sprawcy”/Assistance, Najemca zobowiązany jest do uregulowania należności na rzecz Wynajmującego w ciągu 7 dni od daty wezwania. Postanowienie to stosuje się również w przypadku odwołania udzielonego pełnomocnictwa, o którym mowa w pkt. 3.1. Ustalenia Umowy najmu Pojazdu zastępczego w ramach „OC sprawcy”/Assistance nie zwalniają Wynajmującego z prawa do dochodzenia roszczeń wobec Najemcy z tytułu najmu tego Pojazdu.
4.5. W przypadku Najmów z „OC Sprawcy”/Assistance opłata za zgodę na wyjazd poza granice Polski może nie być wymagana, jeśli taki warunek wynika z odrębnych umów między Wynajmującym a podmiotem zlecającym Najem w ramach usług „OC Sprawcy”/Assistance. O tym fakcie Najemca zostanie poinformowany w przypadku wystąpienia o zgodę.

5. Wydanie i przyjęcie Pojazdu
5.1. Odbiór oraz zwrot Pojazdu będą realizowane w miejscu i terminie określonym w Umowie, na podstawie podpisanego Protokołu przez Strony lub ich upoważnionych przedstawicieli, chyba że Strony ustalą inaczej w trakcie trwania Umowy. Każdorazowe wydanie, zwrot lub zamiana Pojazdu zostanie potwierdzone Protokołem, który w formie elektronicznej zostanie przesłany na adres e-mail wskazany przez Najemcę w Umowie. W przypadku nieotrzymania tego dokumentu przez Najemcę, ten zobowiązany jest poinformować o tym fakcie Wynajmującego.
5.2. Wynajmujący dostarcza Najemcy Pojazd w stanie czystym, o pełnej sprawności technicznej i użytkowej, posiadający kompletny zestaw wyposażenia oraz jeden komplet kluczy lub kartę. Pojazd posiada odpowiednie homologacje, aktualne badanie techniczne i jest ubezpieczony na warunkach OC, AC oraz NNW.
5.3. Najemca ma obowiązek zapoznać się ze stanem Pojazdu zarówno przy jego odbiorze, jak i zwrocie. Wszelkie uwagi dotyczące widocznego stanu Pojazdu przy jego odbiorze i wydaniu powinny być uwzględnione w Protokole, z zastrzeżeniem wad ukrytych. Najemca jest zobowiązany potwierdzić ten stan swoim podpisem na Protokole. W przypadku, gdy Najemca unika uczestnictwa w odbiorze Pojazdu, nie podpisał Protokołu lub jest nieobecny w umówionym miejscu i terminie zwrotu, Wynajmujący może jednostronnie dokonać odbioru Pojazdu, podpisując Protokół i wskazując przyczyny braku podpisu Najemcy, o ile to możliwe. Wynajmujący przesyła tak podpisany Protokół na adres e-mail wskazany przez Najemcę w Umowie lub, w przypadku jego braku, na adres korespondencyjny. Najemca ma prawo zgłoszenia uwag co do treści Protokołu w terminie 2 dni od daty otrzymania. Wszelkie uwagi zgłoszone po tym terminie będą rozpatrywane w trybie reklamacyjnym.
5.4. Najemca zobowiązuje się do zwrotu Pojazdu z uzupełnionym zbiornikiem paliwa do poziomu z chwili wydania, jak określone w Protokole, oraz w stanie niepogorszonym, z zastrzeżeniem zużycia wynikającego z prawidłowego użytkowania Pojazdu.
5.5. Jeżeli Pojazd zostanie zwrócony niedotankowany do poziomu określonego w Protokole, Najemca zobowiązuje się pokryć rzeczywisty koszt paliwa potrzebnego do uzupełnienia oraz opłaty za usługę dotankowania w wysokości 123 zł brutto.
5.6. W przypadku zamiany Pojazdu w trakcie trwania umowy, chyba że Strony postanowią inaczej, nowy Pojazd, dostarczony na podstawie Protokołu, staje się od tego momentu docelowym Pojazdem objętym najmem, kontynuując tym samym obowiązującą Umowę. Wszystkie podpisane Protokoły stanowią integralną część Umowy.

6. Okres wynajmu Pojazdu
6.1. Okres najmu zawsze jest precyzyjnie określony w Umowie. Skrócenie tego okresu wymaga zgody Wynajmującego, który może warunkować wyrażenie zgody na skrócenie czasu najmu zmianą stawek najmu.
6.2. Przedłużenie okresu najmu jest możliwe wyłącznie za wcześniejszym uzyskaniem zgody Wynajmującego, na podstawie wniosku złożonego przez Najemcę najpóźniej w dniu zakończenia umowy. Zarówno wniosek Najemcy, jak i zgoda Wynajmującego mogą być złożone w formie dokumentowej (na adres: biuro@rentcenterkubacki.pl, nr tel. 536 116 500), przy zastrzeżeniu, że w przypadku zgody wyrażonej telefonicznie przez Wynajmującego, zostanie ona natychmiast potwierdzona mailowo lub sms-em, wykorzystując dane teleadresowe Najemcy podane w Umowie.
6.3. Wynajmujący ma prawo natychmiastowego wypowiedzenia Umowy, wysyłając stosowne oświadczenie pisemne lub dokumentowe, w tym na wskazany przez Najemcę adres e-mail lub numer telefonu, i jednocześnie żądając niezwłocznego zwrotu Pojazdu, w sytuacji gdy Najemca:
6.3.1. korzysta z Pojazdu w sposób sprzeczny z postanowieniami Umowy, OWNP lub przeznaczeniem Pojazdu;
6.3.2. zaniedbuje Pojazd w stopniu, który naraża go na uszkodzenie, utratę lub obniżenie wartości;
6.3.3. udostępnia Pojazd osobom trzecim bez wymaganej zgody Wynajmującego, udzielonej zgodnie z pkt. 6.1;
6.3.4. udostępnia Pojazd osobom nieposiadającym wymaganych uprawnień do prowadzenia Pojazdów, zgodnie z OWNP;
6.3.5. gdy, w trakcie najmu, Wynajmujący uzyska negatywne informacje dotyczące wiarygodności płatniczej Najemcy od biura informacji gospodarczej;
6.3.6. podał fałszywe informacje podczas zawierania Umowy lub korzystania z Pojazdu;
6.3.7. istnieje uzasadnione podejrzenie, że doszło do kradzieży lub nieuprawnionego przejęcia Pojazdu w związku z zawarciem Umowy najmu;
6.3.8. nie ureguluje płatności w ustalonym terminie.
6.3.9. Najemca wykorzystywał samochód w sportach motorowych lub niezgodnie z przeznaczeniem Pojazdu
6.4. Jeśli Najemca nie zwróci Pojazdu w terminie wyznaczonym w wypowiedzeniu, Wynajmujący ma prawo odebrać Pojazd na koszt Najemcy.
6.5. W sytuacji, gdy Pojazd nie zostanie zwrócony w terminie określonym w Umowie, ustalonym zgodnie z pkt. 5.2 lub wyznaczonym zgodnie z pkt. 5.2,
Najemca niebędący Konsumentem zobowiązany jest do uiszczenia na rzecz Wynajmującego opłaty za bezumowne korzystanie z Pojazdu w wysokości 200% stawki czynszu najmu, jak określonej w Umowie, za każdy rozpoczęty dzień bezumownego korzystania, liczony po upływie terminu zwrotu Pojazdu.

7. Obowiązki najemcy
7.1. Najemca nie ma prawa przekazywać Pojazdu osobie trzeciej do użytkowania bez wcześniejszej zgody Wynajmującego. W szczególności zakazane jest dokonywanie podnajmu, dzierżawy lub użyczania Pojazdu, chyba że uzyskano uprzednią zgodę Wynajmującego. Akceptowalną formą zgody jest forma dokumentowa, w tym wysłanie skanu pisma wyrażającego zgodę na adres email wskazany przez Najemcę w Umowie. Najemca ma prawo udostępnić Pojazd swoim upoważnionym pracownikom lub współpracownikom, którzy są zaangażowani w wykonywanie jego działalności. W przypadku naruszenia postanowień tego ustępu, Wynajmujący ma prawo nałożyć na Najemcę karę umowną, zgodnie z pkt. 7.8.10 za każdy stwierdzony przypadek udostępnienia Pojazdu osobie trzeciej bez wymaganej zgody Wynajmującego. Prawo do naliczenia kary umownej jest niezależne od prawa Wynajmującego do rozwiązania umowy najmu zgodnie z pkt. 5.3.3
7.2. Najemca zobowiązuje się do:

7.2.1. Udostępniania Pojazdu do użytkowania jedynie osobom posiadającym uprawnienia do prowadzenia Pojazdu, spełniającym wymagania wskazane w OWNP (ukończony 19 rok życia, posiadanie odpowiedniej kategorii prawa jazdy co najmniej od 6 miesięcy) oraz po uzyskaniu zgody Wynajmującego;
7.2.2. Zapewnienia osobie upoważnionej do korzystania z Pojazdu dokumentów Pojazdu, dowodu tożsamości i prawa jazdy, o ile zostały wydane, podczas korzystania z Pojazdu;
7.2.3. Używania rodzaju paliwa zgodnego ze specyfikacją silnika Pojazdu, jak określone w dowodzie rejestracyjnym;
7.2.4. Zapoznania się z dokumentacją Pojazdu i korzystania z niego zgodnie z jego przeznaczeniem;
7.2.5. Natychmiastowego powiadomienia Wynajmującego o nieprawidłowościach w pracy Pojazdu, a także o uszkodzeniu, unieruchomieniu lub zniszczeniu Pojazdu, drogą telefoniczną lub mailową;
7.2.6. Przestrzegania przepisów prawa ruchu drogowego w kraju, w którym Pojazd jest używany, oraz innych powszechnie obowiązujących przepisów;
7.2.7. Zabezpieczania Pojazdu przed kradzieżą poprzez zamknięcie Pojazdu i uruchomienie urządzeń antykradzieżowych przy każdorazowym opuszczaniu Pojazdu;
7.2.8. Zabezpieczania kluczyków, karty i dokumentów Pojazdu poza Pojazdem;
7.2.9. Pozostawiania Pojazdu w bezpiecznym miejscu, uniemożliwiającym uszkodzenie przez osoby trzecie;
7.2.10. Zgłaszania nieprawidłowości w funkcjonowaniu Pojazdu oraz utrzymania Pojazdu w czystości, sprawnej technicznie i użytkowej, włączając w to codzienne obowiązki jak sprawdzanie poziomu płynów, ciśnienia w oponach, czy wymiany żarówek;
7.2.11. Zwrotu kompletnych dokumentów Pojazdu i kluczyków lub karty przy jego zwrocie;
7.2.12. Płacenia mandatów, kar i opłat wynikających z naruszeń przepisów prawa, za które Najemca jest odpowiedzialny;
7.2.13. Zwracania Pojazdu w stanie czystości zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, chyba że Umowa stanowi inaczej.
7.3. Zakazane jest:
7.3.1. Palenie tytoniu w Pojeździe oraz korzystanie z papierosów elektronicznych;
7.3.2. Usuwanie oznaczeń Wynajmującego lub ich celowe zakrywanie;
7.3.3. Używanie Pojazdu do holowania innych pojazdów lub przyczep;
7.3.4. Przeprowadzanie przeróbek w Pojeździe;
7.3.5. Używanie Pojazdu do nielegalnych działań, takich jak wyścigi, rajdy, zawody, przewóz komercyjny osób, czy przewóz osób w charakterze taksówki;
7.3.6. Nauka jazdy;
7.3.7. Przewożenie zwierząt lub przedmiotów mogących zanieczyścić, uszkodzić lub zniszczyć Pojazd;
7.3.8. Oklejanie Pojazdu;
7.3.9. Używanie Pojazdu poza utwardzonymi drogami;
7.3.10. Spożywanie alkoholu lub substancji osłabiających zdolności reakcji;
7.3.11. Prowadzenie Pojazdu w stanie nietrzeźwym lub pod wpływem substancji odurzających.
7.3.12. Najemca ponosi odpowiedzialność za wszelkie naruszenia lub nieprzestrzeganie warunków najmu przez osoby, którym użyczył Pojazdu. W przypadku wynajmu tego samego Pojazdu przez kilka osób, ich odpowiedzialność jest solidarna.

8. Szkody i kradzieże
8.1. W przypadku uszkodzenia, zniszczenia lub kradzieży pojazdu, Najemca zobowiązany jest do niezwłocznego powiadomienia Wynajmującego (najpóźniej w ciągu 12 godzin od zdarzenia lub otrzymania informacji o nim, chyba że istnieją obiektywne przyczyny uniemożliwiające spełnienie tego terminu) oraz wezwania Policji. Informowanie Wynajmującego o takim incydencie odbywa się poprzez kontakt telefoniczny (nr infolinii: 536 116 500) lub drogą mailową (adres: biuro@rentcenterkubacki.pl). Najemca ma obowiązek dostarczenia Wynajmującemu, w ciągu 24 godzin od zdarzenia lub otrzymania informacji o nim, poniższych dokumentów i przedmiotów:
8.1.1. Wypełnionego zgodnie z instrukcjami druku zgłoszenia szkody udostępnionego przez Wynajmującego, zawierającego rzetelny opis okoliczności zdarzenia;
8.1.2. Oświadczenia dotyczącego danych osoby, która faktycznie prowadziła pojazd, wraz z oświadczeniem potwierdzającym posiadanie przez nią uprawnień do kierowania pojazdem;
8.1.3. Kluczyków lub karty oraz dokumentów związanych z pojazdem.
8.2. W przypadku nierealizacji przez Najemcę któregokolwiek z obowiązków opisanych w 7.1 powyżej, Najemca będzie zobowiązany do zapłaty kary umownej na rzecz Wynajmującego, zgodnie z pkt. 7.9.12.
8.3. Z zastrzeżeniem pkt. 7.4 poniżej, Najemca jest zobowiązany do pokrycia kosztów wynikających z szkód w Pojeździe do wysokości udziału własnego określonego w Umowie. Jeżeli w Umowie nie został określony udział własny, wynosi on do 5.050 zł w przypadku kradzieży lub szkody całkowitej Pojazdu, oraz do 1.550 zł w pozostałych przypadkach.
8.4. Najemca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody, gdy są one wynikiem jego umyślnego działania lub zaniechania, niedbalstwa, a zwłaszcza naruszenia zobowiązań określonych w pkt. 6.2 oraz zakazów z pkt. 6.3 powyżej.
8.5. Jeżeli ubezpieczyciel odmówi wypłaty odszkodowania w całości lub części z przyczyn leżących po stronie Najemcy, Najemca zobowiązany jest pokryć Wynajmującemu straty wynikające z różnicy między wartością szkody a przyznanym odszkodowaniem.
8.6. Szkodą poniesioną przez Wynajmującego jest zarówno koszt naprawy uszkodzonego Pojazdu, jego elementów zewnętrznych lub wewnętrznych, jak i utrata wartości Pojazdu, oraz ewentualna strata wynikająca z okresu jego przestoju podczas naprawy. Zużycie Pojazdu, jego wyposażenia, elementów zewnętrznych lub wewnętrznych wynikające z normalnego użytkowania, nie stanowi szkody.
8.7. Koszt naprawy szkód w Pojeździe, jak opisano w pkt. 7.6 powyżej, będzie ustalany indywidualnie na podstawie kosztorysu sporządzonego zgodnie z technologią naprawy producenta, uwzględniając aktualne stawki roboczogodzin i ceny oryginalnych części (oznaczonych jako OEM).
8.8. Najemca zobowiązany jest do uiszczenia na rzecz Wynajmującego opłat z tytułu przywrócenia Pojazdu do stanu zgodnego z Umową po jej zakończeniu. Oto koszty usług związanych z różnymi rodzajami uszkodzeń lub braków:
8.8.1. Uszkodzenie związane z zatankowaniem niewłaściwego paliwa – koszt usługi: równowartość wyceny autoryzowanego serwisu odpowiedzialnego za naprawę, powiększona o kwotę 123 zł;
8.8.2. Uszkodzenie lub brak elementów wnętrza Pojazdu – koszt usługi: równowartość wyceny autoryzowanego serwisu odpowiedzialnego za dostawę/naprawę, powiększona o kwotę 123zł;
8.8.3. Brak lub zniszczona roleta lub półka bagażnika – koszt usługi: równowartość wyceny autoryzowanego serwisu odpowiedzialnego za dostawę/naprawę, powiększona o kwotę 123 zł;
8.8.4. Brak karty nawigacji – koszt usługi: równowartość zakupu nowej karty nawigacyjnej zgodnie z cennikiem dostawcy, powiększona o kwotę 123zł;
8.8.5. Brak kompletu dywaników – koszt usługi: równowartość zakupu nowego kompletu dywaników, powiększona o kwotę 123 zł;
8.8.6. Brak kluczyka – koszt usługi: równowartość wyceny autoryzowanego serwisu odpowiedzialnego za naprawę, powiększona o kwotę 123 zł;
8.8.7. Brak lub zniszczone koło zapasowe lub kołpak – koszt usługi: równowartość wyceny autoryzowanego serwisu odpowiedzialnego za dostawę/naprawę, powiększona o kwotę 123zł;
8.8.8. Uszkodzenie opony niemożliwe do naprawy – koszt usługi: równowartość zakupu nowej opony zgodnie z cennikiem dostawcy, a w przypadku konieczności wymiany obu opon w osi (bieżnik w drugiej oponie mniejszy niż 5 mm) równowartość zakupu obu opon, powiększona o kwotę 123 zł;
8.8.9. Uszkodzenie opony możliwe do naprawy – koszt usługi naprawy: 184,50 zł;
8.8.10. Brak gaśnicy – koszt usługi: 123,00 zł;
8.8.11. Brak trójkąta – koszt usługi: 123,00 zł;
8.8.12. Brak apteczki – koszt usługi: 123,00 zł;
8.8.13. Brak podnośnika w samochodzie osobowym – koszt usługi: 369,00 zł;
8.8.14. Brak podnośnika w samochodzie dostawczym lub busie – koszt usługi: 492,00 zł;
8.8.15. Brak zestawu naprawczego do opony – koszt usługi: 369,00 zł;
8.8.16. Brak dokumentów lub tablicy rejestracyjnej Pojazdu – koszt usługi: 615,00 zł;
8.8.17. Zwrot Pojazdu z zabrudzonym wnętrzem (konieczność prania tapicerki) – koszt usługi: 430,50 zł;
8.8.18. Zwrot Pojazdu z zabrudzonym wnętrzem, które wymaga ponadnormatywnego mycia/prania (np. pranie podsufitki, boczków, podłogi, bagażnika) lub ozonowania – koszt usługi: równowartość usługi, powiększona o kwotę 123 zł;
8.8.19. Zwrot nieumytego z zewnątrz lub wewnątrz (z zastrzeżeniem pkt. 8.8.17 – 7.8.18 powyżej) Pojazdu (opłata przy zwrocie) – koszt usługi mycia Pojazdu – 123zł;
8.8.20. Zwrot nieumytego z zewnątrz lub wewnątrz (z zastrzeżeniem lit.pkt. 8.8.17 – 7.8.18) Pojazdu (opłata z odroczonym terminem płatności) – koszt usługi mycia Pojazdu – 123 zł. Opłaty te obejmują jednocześnie niezbędne koszty zakupu/uzupełnienia wyposażenia lub jego naprawy.
8.9. Niezależnie od ustalonych zobowiązań w punktach 7.2-7.8 powyżej, Najemca zobowiązany jest do pokrycia następujących opłat z tytułu nieprawidłowego użytkowania Pojazdu lub szkód spowodowanych z przyczyn leżących po stronie Najemcy lub osoby prowadzącej Pojazd:
8.9.1. Zwrot Pojazdu, w którym nie przestrzegano zakazu palenia tytoniu oraz innych substancji, w tym papierosów elektronicznych – 2.000 zł;
8.9.2. Usunięcie lub zakrycie bez zgody oznaczeń RENT Center Kubacki w samochodzie osobowym – 500 zł;
8.9.3. Usunięcie lub zakrycie bez zgody oznaczeń RENT Center Kubacki w samochodzie dostawczym lub busie – 1.500 zł;
8.9.4. Utrata gwarancji na samochód osobowy z winy Najemcy lub osoby, której Najemca udostępnił Pojazd – 10.000 zł;
8.9.5. Utrata gwarancji na samochód dostawczy lub bus z winy Najemcy lub osoby, której Najemca udostępnił Pojazd – 15.000 zł;
8.9.6. Częściowa utrata gwarancji na Pojazd z winy Najemcy lub osoby, której Najemca udostępnił Pojazd (np. utrata gwarancji na jednostkę napędową z zachowaniem gwarancji w pozostałym zakresie) – 5.000 zł;
8.9.7. Niewykonanie przeglądu Pojazdu w wymaganym terminie lub przy wskazaniu licznika kilometrów – 2.000 zł;
8.9.8. Zatankowanie Pojazdu niewłaściwym rodzajem paliwa – 2.000 zł;
8.9.9. Naruszenie innych zakazów wymienionych w punktach 6.3.1-6.3.13 – 500 zł za każdy stwierdzony przypadek naruszenia;
8.9.10. Wyjazd poza granicę RP bez uzyskania zgody, o której mowa w punkcie 10.1 – 2.000 zł;
8.9.11. Oddanie Pojazdu do użytkowania osobie trzeciej bez uprzedniej zgody Wynajmującego – 1.000 zł;
8.9.12. Brak realizacji obowiązków wskazanych w punkcie 7.1 – 1.500 zł.
8.10. Opłata za dodatkowe usługi i kar umownych, przewidzianych w OWNP, nie zwalnia Najemcy z obowiązku zapłaty odszkodowania uzupełniającego zgodnie z zasadami ogólnymi określonymi w k.c.
8.11. Dodatkowo, Najemca zobowiązany jest do uregulowania dodatkowej opłaty w wysokości 123 zł na rzecz Wynajmującego za wykonanie usługi administracyjnej związanej z obsługą przypadków określonych w punkcie 7.3 lub punkcie 7.9 OWNP. Obowiązek uiszczenia opłaty za świadczenie usługi administracyjnej jest niezależny od obowiązku uregulowania opłat określonych w punkcie 7.3 lub punkcie 7.9.

9. Awaria oraz Unieruchomienie Pojazdu
9.1. Z wyjątkiem postanowień zawartych w punkcie 8.5 poniżej, w sytuacji, gdy Pojazd zostanie unieruchomiony na okres dłuższy niż 2 godziny robocze (tj. w godzinach 9:00–17:00 od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy), licząc od momentu poinformowania Wynajmującego o niemożności korzystania, Wynajmujący zobowiązuje się do udostępnienia Najemcy innego pojazdu lub do zwrotu czynszu proporcjonalnie do niewykorzystanego okresu najmu określonego w Umowie. Obejmuje to również ogólne zasady odpowiedzialności Stron zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego.
9.2. W przypadku udostępnienia przez Wynajmującego innego pojazdu zgodnie z punktem 8.1 powyżej, klasa tego pojazdu będzie starannie dostosowana do klasy Pojazdu. W sytuacji, gdy dostarczenie pojazdu o podobnej klasie i wyposażeniu nie jest możliwe, Najemca otrzyma samochód z klasy niższej, z opcją późniejszej zamiany na pojazd zgodny z klasą Pojazdu, który uległ unieruchomieniu.
9.3. Pojazd zastępczy, chyba że Strony uzgodnią inaczej, staje się Pojazdem docelowym od momentu przekazania na podstawie Protokołu (przedmiotu najmu), a korzystanie z niego jest kontynuacją Umowy.
9.4. W przypadku szkody całkowitej lub kradzieży Pojazdu, Strony wspólnie ustalą warunki kontynuowania Umowy z użyciem innego pojazdu, który stanie się nowym Pojazdem docelowym.
9.5. Najemcy nie przysługuje prawo do innego pojazdu w przypadku:
9.5.1. szkody wynikłej z rażącego zaniedbania Najemcy;
9.5.2. utraty dokumentów Pojazdu, kluczyka/karty lub polisy ubezpieczeniowej z przyczyn, za które Najemca ponosi odpowiedzialność zgodnie z zasadami kodeksu cywilnego;
9.5.3. unieruchomienia Pojazdu poza granicami RP w przypadku wyjazdu bez uprzedniej zgody Wynajmującego;
9.5.4. utraty tablicy rejestracyjnej;
9.5.5. przebicia opony;
9.5.6. zatankowania niewłaściwego paliwa.

10. Czynsz oraz płatności
10.1. Najemca zobowiązany jest do dokonania płatności czynszu najmu oraz opłat za zamówione usługi dodatkowe, zgodnie ze stawkami określonymi w Umowie oraz OWNP.
10.2. Czynsz najmu obejmuje ubezpieczenie Pojazdu w zakresie OC, AC i NNW. Należy jednak zauważyć, że zakres ten nie obejmuje wszystkich ewentualnych szkód. Czynsz nie obejmuje opłat za dodatkowe usługi, które, w przypadku zamówienia przez Najemcę, są płatne zgodnie ze stawkami określonymi w Umowie lub OWNP.
10.3. Najemca ma możliwość wykupienia Pakietów, zmniejszających jego odpowiedzialność za wynajęty Pojazd, za dodatkową opłatą określoną w Umowie:
10.3.1. Pakiet Myjnia – eliminuje odpowiedzialność Najemcy za zwrot nieumytego z zewnątrz lub wewnątrz Pojazdu;
10.3.2. Pakiet NoWorry – zwalnia Najemcę od odpowiedzialności za uszkodzenia Pojazdu, kradzież Pojazdu, uszkodzenie opon i szyb oraz zwrot Pojazdu nieumytego z zewnątrz lub wewnątrz. Pakiet NoWorry nie zwalnia Najemcy z odpowiedzialności wynikającej z punktów 7.2, 7.4-7.5, 7.8.1-7.8.18, 7.9-7.11 OWNP.
10.4. Opłata za Pakiet NoWorry, o ile nie ustalono inaczej w Umowie:
10.4.1. Opłata naliczana jest z góry za każdy dzień najmu Pojazdu w okresie do 30 dni. Opłata ta jest pobierana z góry za cały ustalony w Umowie okres najmu. W przypadku przedłużenia okresu najmu, Najemca może przedłużyć Pakiet NoWorry na cały ten okres w Aneksie. Warunkiem przedłużenia jest przedpłata za Pakiet NoWorry za cały przedłużony okres najmu. Brak przedpłaty oznacza rezygnację z Pakietu NoWorry na ten przedłużony okres najmu.
10.4.2. Opłata naliczana jest ryczałtowo za każde kolejne 30 dni najmu w przypadku najmów trwających powyżej 30 dni. Przekroczenie każdego kolejnego okresu 30 dni uruchamia automatycznie ryczałtowy pakiet na dany okres, niezależnie od faktycznej liczby dni najmu. Opłata ryczałtowa nie podlega zwrotowi w przypadku wcześniejszego zakończenia najmu.
10.5. Koszty bieżącej eksploatacji Pojazdu, takie jak mycie, paliwo, płyny eksploatacyjne (w tym AdBlue lub jego odpowiedniki), opłaty za autostrady i parkingi, obciążają Najemcę.
10.6. Umowa może zawierać ograniczenie liczby kilometrów.
10.7. Jeśli Umowa nie stanowi inaczej, płatność czynszu najmu jest wymagana z góry przed odbiorem Pojazdu przez Najemcę. W przypadku przedłużenia okresu najmu, Wynajmujący może żądać płatności z góry za przedłużony okres. Brak takiej płatności lub brak zgody Najemcy na płatność z góry może skutkować odmową przedłużenia okresu najmu i żądaniem zwrotu Pojazdu zgodnie z pierwotnym okresem najmu.
10.8. Płatność czynszu najmu może być dokonana przelewem na konto bankowe Wynajmującego, kartą płatniczą lub kredytową, gotówką a także za pośrednictwem platformy transakcyjnej używanej przez Wynajmującego.
10.9. Wszystkie opłaty związane z uszkodzeniem Pojazdu, jego kradzieżą oraz zamówionymi usługami dodatkowymi są rozliczane zgodnie z OWNP i stawkami określonymi w Umowie.
10.10. Jeżeli Strony uzgodniły wpłatę kaucji jako zabezpieczenie roszczeń Wynajmującego przeciwko Najemcy wynikających z Umowy, Najemca wpłaca kaucję przy podpisywaniu Umowy.
10.11. Kaucję można uiścić za pośrednictwem preautoryzacji karty kredytowej lub blokady limitu kredytowego.
10.12. Jeżeli podczas zwrotu Pojazdu nie stwierdzi się podstaw do zatrzymania kaucji, kaucja zablokowana na karcie kredytowej (preautoryzacja) lub w formie blokady limitu kredytowego Najemcy wygasa w ciągu 14 dni od daty zakończenia wynajmu. Wynajmujący, ze względów technicznych niezależnych od niego, nie ma wpływu na zmianę tego okresu. W przypadku przedłużającej się blokady, Wynajmujący zaleca Najemcy skontaktowanie się z bankiem – wystawcą karty kredytowej.
10.13. Zwrot kaucji nie oznacza rezygnacji przez Wynajmującego z przysługujących mu roszczeń wobec Najemcy.
10.14. Jeśli konieczne jest potrącenie z kaucji opłat związanych z uszkodzeniem Pojazdu, jego kradzieżą lub innymi opłatami wynikającymi z Umowy i OWNP, kaucja podlega zatrzymaniu przez Wynajmującego. Rozliczenie kaucji następuje w ciągu 14 dni od daty zakończenia wynajmu.
10.15. Jeżeli Wynajmujący udzieli informacji o użytkowniku Pojazdu organom ścigania, instytucjom finansowym lub organom administracji w związku z wykroczeniem lub przestępstwem popełnionym w okresie najmu (w tym nieuregulowania opłat za postój/parking), Najemca zostanie obciążony opłatą za usługę administracyjną w wysokości 184,50zł za każde zdarzenie.
10.16. Jeżeli Okres najmu zostanie skrócony za zgodą Wynajmującego, a płatność za najem została dokonana z góry, Wynajmujący zwraca środki za okres, w którym Najemca nie korzystał z Pojazdu, z uwzględnieniem ewentualnej rekalkulacji stawek czynszu najmu, o ile taka rekalkulacja była podstawą zgody na skrócenie Okresu najmu.
10.17. W przypadku, gdy Najemca z góry uregulował dodatkowe usługi, takie jak np. zwrot lub wydanie Pojazdu poza standardowymi godzinami, zwrot w innym oddziale, lub podstawienie, lecz ostatecznie zdecydował się nie skorzystać z opłaconej usługi dodatkowej, nie przysługuje mu zwrot naliczonej opłaty.

11. Wyjazd Pojazdu poza granice kraju
11.1. W przypadku wyjazdu Pojazdem poza granicę RP Najemca jest zobowiązany zawiadomić Wynajmującego o planowanym wyjeździe oraz pozyskać jego zgodę. Powiadomienie Wynajmującego powinno nastąpić poprzez kontakt z Biurem Obsługi Klienta RENT Center Kubacki pod numerem telefonu +48 536 116 500 lub poprzez przesłanie informacji drogą mailową na adres biuro@rentcenterkubacki.pl. W przesłanym zgłoszeniu Najemca powinien przekazać informacje o krajach, do których zmierza, lub przez teren których będzie przejeżdżał, oraz okres w którym to nastąpi. O planowanym wyjeździe Najemca jest zobowiązany poinformować Wynajmującego z wyprzedzeniem co najmniej – 24 godzin. W przypadku planowanego wyjazdu do krajów znajdujących się poza granicami Unii Europejskiej, lub przejazdu przez takie kraje, uzyskanie zgody może być uzależnione od spełnienia przez Najemcę dodatkowych warunków w szczególności związanych z ubezpieczeniem Pojazdu, lub ustanowieniem dodatkowego zabezpieczenia.
11.2. Zgoda na wyjazd poza granice RP zostanie przesłana na wskazany przez Najemcę adres email.
11.3. Z tytułu wydania zgody na wyjazd poza granicę RP pobierana jest jednorazowa opłata w wysokości 250 zł. O ile Strony nie ustaliły inaczej opłata z tytułu wyrażenia zgody jest płatna z góry, najpóźniej w chwili udzielenia zgody. Opłata może nie być pobierana w przypadku Najmów z „OC Sprawcy”/Assistance zgodnie z pkt. 3.5 OWNP.
11.4. Poruszanie się poza granicami RP bez uprzedniej zgody Wynajmującego rodzi po stronie Najemcy obowiązek pokrycia wszelkich kosztów związanym z używaniem Pojazdu poza granicami RP.
11.5. W przypadku wyjazdu poza granice Unii Europejskiej bez zgody Wynajmującego, Najemca zobowiązany jest do zapłaty kary umownej w wysokości potrójnej stawki czynszu brutto za każdą rozpoczętą dobę pozostawania Pojazdu poza granicami Unii Europejskiej.

12. Postanowienia końcowe
12.1. Wszelkie zmiany Umowy wymagają formy pisemnej lub dokumentowej, pod rygorem nieważności.
12.2. W granicach przewidzianych przepisami prawa Strony wyłączają odpowiedzialność Wynajmującego za szkody powstałe w związku z opóźnieniem w wydaniu przez Wynajmującego Pojazdu na rzecz Najemcy, lub za szkody spowodowane opóźnieniem w odbiorze Pojazdu od Najemcy po zakończonym okresie Najmu. Wynajmujący dołoży starań, aby możliwie wcześnie poinformować Najemcę o możliwym opóźnieniu w wydaniu lub odbiorze Pojazdu.
12.3. Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy przewożone, zagubione lub pozostawione w Pojeździe. W szczególności Najemca przyjmuje do wiadomości, iż rzeczy pozostawione w Pojeździe nie zostaną objęte umową przechowania, w której przechowawcą byłby Wynajmujący.
12.4. Strony zobowiązują się do niezwłocznego zawiadamiania się o zmianie adresu do doręczeń, adresów email oraz numerów telefonów wskazanych w Umowie, pod rygorem uznania oświadczeń i pism kierowanych na dotychczasowy adres za doręczone. Najemca może przesłać informację o zmianie adresu do doręczeń, adresu email lub numeru telefonu pisemnie na adres siedziby Wynajmującego: ul. Wichrowa 22, 60-461 Poznań lub emailem na adres: biuro@rentcenterkubacki.pl.
12.5. Najemca ma prawo w każdej chwili cofnąć zgodę na przetwarzanie danych osobowych lub cofnąć jedną z zgód, które znajdują się w Umowie. Najemca może przesłać informację o cofnięciu zgody / zgód pisemnie na adres siedziby Wynajmującego: ul. Wichrowa 22, 60-461 Poznań lub emailem na adres: biuro@rentcenterkubacki.pl. Ponadto Najemca może zgłosić cofnięcie zgody/zgód podczas rozmowy telefonicznej z przedstawicielem firmy RENT Center Kubacki. Wynajmujący ma prawo odmówić usunięcia danych osobowych zgodnie z art. 17 ust. 3 RODO.
12.6. W przypadku, gdy Najemca wynajmujący Pojazd w ramach swojej działalności opóźnia się w płatnościach wynikających z Umowy najmu Wynajmujący, zgodnie z art. 10 ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (tj. z 2022 r. poz. 893), jest uprawniony do żądania od takiego Najemcy, bez dodatkowego wezwania, zapłaty rekompensaty za koszty odzyskiwania należności. W zależności od wysokości kwoty opóźnienia rekompensata ta może stanowić równowartość kwoty 40 euro, 70 euro lub 100 euro za każdą opóźnioną transakcję.
12.7. Spory wynikłe lub pozostające w związku z treścią lub wykonaniem Umowy poddane zostaną rozstrzygnięciu sądów powszechnych właściwych ze względu na siedzibę Wynajmującego.
12.8. Najemca oświadcza, że zapoznał się z niniejszymi OWNP i zrozumiał ich treść oraz że:
12.8.1. podane przez niego dane są zgodne ze stanem rzeczywistym;
12.8.2. posiada pełną zdolność do czynności prawnych;
12.8.3. posiada wymagane uprawnienia pozwalające na kierowanie Pojazdem, a w szczególności, że nie jest pozbawiony na mocy orzeczenia sądu lub kompetentnego organu, prawa kierowania pojazdem mechanicznym;
12.8.4. nie toczy się przeciwko niemu żadne postępowanie mogące doprowadzić do pozbawienia go uprawnień do kierowania pojazdem mechanicznym.

Scroll to Top